Pepijn van der Gulden, journalist. Meer info

Politicoloog en socioloog, werkt bij Quest. Dat blad vol weetjes.

Denkt, draalt, dwaalt, zo nu en dan ook in tekstvorm – serieus of licht.
Dit is mijn archief. (vroeger was alles beter, maar ik niet)

Mail meStalk me


Nieuws, columns, analyses, gebbetjes

Inhoudsopgave

Navigeer met pijltjestoetsen


Dit stuk is geplaatst op
17/07/2014 om 10:41

Delen delen delen!

Volkskrant-logo
donderdag 17 juli 2014

Nieuwe Revu, Panorama en Playboy verkocht aan Pijper Media

Van onze verslaggever
Pepijn van der Gulden

Uitgever Sanoma verkoopt zijn mannenbladen Panorama, Nieuwe Revu en Playboy aan Pijper Media. Dat maakte Sanoma vandaag bekend, zonder een verkoopbedrag te noemen.

De 24 medewerkers verhuizen mee naar de nieuwe eigenaar. Het in Groningen gevestigde Pijper Media vestigt de titels in Amsterdam.

Sanoma verkocht eerder al Wieler Revue en de restaurantgids Lekker 500 aan Pijper Media.

'We zijn blij dat we onze mannenmerken kunnen onderbrengen bij Pijper Media. Al eerder is gebleken dat zij een goed 'huis' zijn voor onze titels. Wij zijn er van overtuigd dat deze merken door de verkoop een goede toekomst tegemoet gaan', aldus Sanoma.

Pijper Media is is een meer dan veertig jaar oud familiebedrijf en uitgever van onder meer Noorderland, Nautique, Surfmagazine en Lonely Planet.

'De titels Panorama, Nieuwe Revu en Playboy zijn stuk voor stuk iconische merken, waar generaties mee zijn opgegroeid. Samen met de redacties zien wij er naar uit om deze sterke merken met nieuw elan verder multimediaal uit te bouwen, zodat ook toekomstige generaties niet om deze merken heen kunnen', reageert Anton Pijper, CEO van Pijper Media.

Sanoma kondigde in oktober vorig jaar een omvangrijke reorganisatie aan. Daardoor vervallen 500 van de 1600 voltijdsbanen in Nederland. Ook zette het bedrijf daarbij bekende bladen als Nieuwe Revu, Panorama, KIJK en Playboy in de etalage. Vorige maand kondigde Sanoma al de verkoop aan van negentien Nederlandse tijdschriften aan mediahuis New Skool Media. Het ging onder meer om de titels Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie en MOTO73.

In Nederland wil Sanoma zich verder richten op zeventien zogenoemde focusmerken, waartoe onder meer Libelle, Viva, Flair, Margriet en Donald Duck behoren.




Gefeliciteerd, u bent de eerste die deze site heeft uitgelezen! U wint een geheel verzorgde midweek Vlieland. Mail mij met als onderwerp 'Ik heb tijd over' om uw prijs te innen. (enkel geldig als u niet stiekem stukjes hebt overgeslagen!)